Logopedo darbo tikslas – nustatyti kalbėjimo ir kalbos sutrikimus ir bendradarbiaujant su pedagogais ir ugdytinių tėvais (globėjais), juos įveikti.
Darželyje logopedo pagalba teikiama vaikams, turintiems kalbėjimo ir kalbos sutrikimų.
Logopedas:
Visapusiškai tiria vaiko kalbą (tartį, žodyną, gramatinę sandarą, rišliąją kalbą).
Išsiaiškina vaikų kalbėjimo ir kalbos sutrikimų pobūdį ir nustato priežastis.
Dirba su vaikais individualiai ir pogrupiais, taikydama specialiojo poreikio priemones kalbėjimo ir kalbos sutrikimams įveikti.
Dalyvauja darželio vaiko gerovės komisijos veikloje.
Konsultuoja kalbėjimo ir kalbos sutrikimų turinčių vaikų tėvus (globėjus), auklėtojus.
Esant reikalui, kalbėjimo ir kalbos sutrikimus turinčius vaikus, siunčia į Trakų rajono savivaldybės PPT konsultacijai ir ištyrimui.
Kas yra logopedinė pagalba?
Logopedinė pagalba – logopedinės pratybos, kurių tikslas įveikti kalbos sutrikimus.
Nustačius vaikui kalbėjimo ar kalbos sutrikimą, pagalbos vaikui būdai aptariami su vaiko tėvais (globėjais).
Logopedinių pratybų intensyvumas, trukmė ir pobūdis priklauso nuo sutrikimo sunkumo.
Logopedinės pagalbos efektyvumas priklauso nuo logopedo, vaiko ir jo tėvų (globėjų), auklėtojų bendradarbiavimo.
Pirmadienis | Antradienis | Trečiadienis | Ketvirtadienis | Penktadienis |
7.30-12.00
12.00-16.00
Individualūs
ir pogrupiniai
užsiėmimai
|
7.30-12.00
12.00-16.00
Individualūs
ir pogrupiniai
užsiėmimai
|
7.30-12.45
Individualūs
ir pogrupiniai
užsiėmimai
|
7.30-12.00
12.30-13.30
Individualūs
ir pogrupiniai
užsiėmimai
|
7.30-12.00
12.30-14.15
Individualūs
ir pogrupiniai
užsiėmimai
|
Individualios konsultacijos tėvams (globėjams) teikiamos iš anksto užsiregistravus elektroniniu paštu: lilija.ch@gmail.com
Konsultacijos gali būti vykdomos nuotoliniu būdu.
Vaiko socialinių įgūdžių ugdymas pradiniame ugdymo etape, turi didelę reikšmę jo tolimesniame gyvenime. Socialinė pedagogė dirba individualiai su vaikais turinčiais elgesio arba emocijų sutrikimų. Bendradarbiauja su grupių auklėtojais, kitais pedagogais, specialistais, įstaigos administracija sprendžiant vaikų socialines – pedagogines problemas. Palaiko ryšius su įvairiomis valstybinėmis įstaigomis ir nevyriausybinėmis organizacijomis teikiančiomis socialinę, psichologinę, teisinę pagalbą. Inicijuoja, organizuoja ir įgyvendina įvairius socialinius projektus.
Socialinė pedagogė Rita Vadoklienė
Pirmadienis | Antradienis | Trečiadienis | Ketvirtadienis | Penktadienis |
7.30-12.00
Individualus darbas |
7.30-12.00
Individualus darbas |
7.30-12.00
Individualus darbas |
7.30-12.00
Individualus darbas |
7.30-11.30
Darbas grupėse |
12.30-15.30* | 12.30-15.30* | 12.30-15.30* | 12.30-15.30* | 12.00-14.00* |
* dokumentacijos tvarkymas, bendravimas su grupių mokytojomis, įstaigos administracija, priemonių gaminimas, darbas vaiko gerovės komisijoje, savišvieta ir kita veikla.
Asmeninei konsultacijai tėvai ar kiti vaiką globojantys asmenys gali kreiptis elektroniniu paštu: ritavaduok@gmail.com Konsultacijos derinamos iš anksto jums patogiu laiku.
- Rūpinasi vaikų psichine sveikata ir reikalingų psichologinių ugdymo sąlygų sudarymu.
- Stebi vaiko elgesį natūralioje aplinkoje (grupėje).
- Dirba su emocijų, elgesio, bendravimo sunkumų bei kitų sutrikimų turinčiais vaikais.
- Konsultuoja tėvus (globėjus), pedagogus vaiko psichologijos klausimais, teikia žodines (rašytines) rekomendacijas dėl vaikų ugdymo.
- Vykdo tėvų ir pedagogų psichologinį švietimą.
- Veda pažintinių procesų ir socialinių įgūdžių stiprinimo grupinius užsiėmimus vaikams.
Kokios problemos gali būti sprendžiamos drauge su darželio psichologu?
Psichologės Viktorijos Danilovienės darbo grafikas
Pirmadienis | Antradienis | Trečiadienis | Ketvirtadienis | Penktadienis |
7.30-12.00
12.30-16.30
|
8.00-13.00
|
7.30-12.00
12.30-16.30
|
|
Specialusis pedagogas – teikia specialiąją pedagoginę pagalbą specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems vaikams, padeda įsisavinti ugdymo turinį ir lavina sutrikusias funkcijas, atsižvelgdamas į kiekvieno vaiko individualius gebėjimus, ugdymosi galimybes ir ypatumus.
Specialusis pedagogas:
- Pastebi ir įvertina vaikų specialiuosius ugdymo(si) poreikius, gebėjimus, žinių lygį ir individualizuoja teikiamą švietimo pagalbą;
- Numato veiklos tikslus ir uždavinius, galinčius tenkinti vaikų specialiuosius ugdymosi poreikius.
- Dirba su vaikais individualiai ir pogrupiais, taikydama specialiąsias priemones, sutrikusioms vaikų funkcijoms lavinti;
- Konsultuoja specialiųjų ugdymos(si) poreikių turinčių vaikų tėvus (globėjus), auklėtojus, teikia rekomendacijas.
- Bendradarbiauja su grupių auklėtojomis, kitais įstaigos specialistais, užtikrina švietimo pagalbos tęstinumą.
- Dalyvauja darželio vaiko gerovės komisijos veikloje.
Rekomenduojama kreiptis į specialųjį pedagogą šiais atvejais:
- kai vaikas pradeda kalbėti vėliau nei jo bendraamžiai;
- kai jam sunku rasti tinkamus žodžius pokalbio metu;
- kai vaikas turi sunkumų išmokstant metų laikus, savaitės dienas, spalvas, formas ar pažinti skaičius;
- kai vaikas prastai orientuojasi erdvėje (nesugeba atskirti pusių, nesiorientuoja popieriaus lape ir pan.);
- kai vaikui sunku susikaupti, dažnai jaučiasi neramus ar išsiblaškęs;
- kai vaikas negeba arba nenori vykdyti paprastų prašymų, nesupranta trumpų žodinių instrukcijų, nesilaiko kasdienių taisyklių ir susitarimų.
Specialiojo pedagogo darbo laikas:
Pirmadienis | Antradienis | Trečiadienis | Ketvirtadienis | Penktadienis |
8.00 – 12.30
*12:30 – 15:20 |
8.00 – 12.30
*12:30 – 15:20 |
8.00 – 12.30
*12:30 – 15:20 |
8.00 – 12.30
*12:30 – 15:20 |
8.00 – 12.30
*12:30 – 15:20 |