eTwinning projekte ,,STEAM ruduo“ “Boružėlių” grupės vaikai veikdami tyrinėjo rudens požymius per technologijas, inžineriją, meną ir matematiką.
I dalis ,,Prisistatymas“. Šios dalies tikslas- grupės logotipo kūrimas panaudojant gamtines medžiagas. Dirbom, triūsėm ir mūsų ,,boružėlė” pasiruošus skrydžiui.
II dalis ,,Eksperimentų savaitė“. Vaikai “gaudė vėją”, “prajuokino” saulėgrąžą, darė burokėlio ir kopūsto lapo antspaudus, o balti chrizantemų žiedai nusidažė visomis vaivorykštės spalvomis. Vaikų nuostaba buvo begalinė.
III dalis ,,Meno savaitė“. Meno savaitę vaikai pradėjo spalvotų lapų paieškomis. O lapai vienas už kitą gražesni! Grupėje nutarė sukurti didžiulį grybą ir papuošti grybo kepurę lapais, o kotą – mažais, spalvotais delniukais. Vėliau grybas virto “Grybuku-stogiuku”. Po juo slėpėsi kiškis, meška, pelė ir boružėlė nuo plėšikės lapės. Vaikų buvo emocijos NEPAKARTOJAMOS!
IV dalis ,,Matematinė, inžinierinė savaitė“. Vaikai ir lauke, ir grupėje skaičiavo, kūrė įvairius inžinerinius darbelius iš gamtinės medžiagos. Tai suteikė mažiesiems daug teigiamų emocijų. Vaikams labai patiko dalyvauti šiame projekte -jie nekantriai laukė naujų projekto iššūkių.
V dalis ,,Technologijų savaitė“. Ugdytiniai tapo fotografais ir užfiksavo nuostabius gamtos vaizdus, tyrinėjo kokiame vandenyje (šiltame ar šaltame) greičiau ištirpsta spalvoti ledukai, aplankė pilną šviesų sensorinį kambarį. O viską vainikavo interaktyvus susitikimas su Panevėžio regos centro „Linelis“ (mok. Diana Krikštaponienė) ir Kauno lopšelio-darželio „Girstutis“ (mok. Rima Pranienė) auklėtiniais. Mes ne tik pabendravome, atlikome įvairius bandymus su vandeniu, bet ir klausėmės vieni kitų deklamuojamų eilėraštukų. AČIŪ!
“Boružėlių” grupės auklėtoja metodininkė Dorita Simanavičienė
“SPALVŲ, ŠEŠĖLIŲ IR VEIDRODŽIŲ KARALYSTĖJE”
Kartu su vaikais nuolat dalyvaujame įvairiuose projektuose. Projektai ugdymo procesui turi ypatingos reikšmės. Jie pagyvina ugdymosi procesą ir padeda ugdyti savarankiškumą, iniciatyvumą, kūrybiškumą, atsakomybę už savo darbo rezultatus bei idėjas. Projektinėje veikloje ugdytiniai išsiugdo daug svarbių praktinių įgūdžių, kuriuos panaudoja kasdieninėje veikloje.
Projektų gausa ir įvairovė leidžia pasirinkti, todėl rinkdamasis projektą pedagogas apgalvoja, kuo naudingas jis bus grupės vaikams, ar grupės aplinkos kūrimui.
eTwnning projektas „Spalvų, šešėlių ir veidrodžių karalystėje“. Ikimokyklinio amžiaus vaikų vaizduotės stimuliavimui ypatingai reikšmingos kasdieninės jutiminės patirtys bei kuriamos žaismės ar netikėtumo situacijos. Šio projekto metu kasdieninėje vaikų veikloje stengėmės sukurti netikėtas situacijas naudojant veidrodžius, šešėlius, apšvietimą, spalvas. Projekto tikslas – ugdyti vaiko intelektualinius bei kūrybinius gebėjimus leidžiant pasireikšti pačiam vaikui, naudojant veidrodžius, šešėlius, šviesos stalus, įvairų apšvietimą. Pateikiame projekto veiklų aprašymus ir dalinamės užfiksuotomis akimirkomis.
Tamsos, šešėlių ir spalvų karalystėje. Kuo ypatingi sensoriniai kambariai? Tai lyg naujas, intensyvus pasaulis, kuriame visi pojūčiai: rega, klausa, uoslė, jutimas yra mankštinami vienu metu. Visi įrenginiai kambaryje kviečia tyrinėti, atitrūkti nuo įprastos aplinkos. Sensorinė aplinka pasitarnauja savireguliacijai, t. y. vaikui suteikiama erdvė pačiam susitvarkyti su iššūkiais, nusiraminti ir atsipalaiduoti. Kambaryje galima ir nieko neveikti – tiesiog gulėti ant čiužinio ar susigūžti ant sėdmaišio ir leisti garsams, kvapams, vaizdams veikti. Veiklos šiame kambaryje yra be galo mėgiamos vaikų.
Ar bandėte pagauti savo šešėlį? Šiuo laikotarpiu, kai už lango daugiau tamsos, negu šviesos, dažnai žaidžiame su savo ir daugų šešėliais ir dažniausiai sugalvojame kaip juos pagauti 🙂
Fantazijai ribų nėra, užsimerk…. atsimerk…. ir štai, tu jau kosmose, spalvų ir šviesų žaismas aplink. Ar gali būti kas gražiau ir stebuklingiau?
Kasdien tęsiame „piešimo visaip“ paieškų ir atradimų kelionę. Šįkart pristatome veidrodžius ir stiklus vietoj drobės. Nustebau, kaip šį veikla įtraukė vaikus, ir kiek emocijų tai jiems sukėlė. Po pažinties su šia technika, ją taikome labai dažnai.
Renata Vladimirenko
ETWINING PROJEKTAS „ŽIEMOS PASAKA“
Lentvario lopšelio-darželio „Šilas“, „Žemuogiukų“ grupė dalyvavo Etwining projekte „Žiemos pasaka“. Atkeliavusi žiema viską užkloja baltu sniegu ir ramybe. Tik ne vaikams! Žiema, sniegas ir šaltukas nėra tie faktoriai, kurių reikia vengti, priešingai – žiema gali pasiūlyti fantastiškų potyrių ir naujų atradimų. Žiemos pramogų iš ties gausu ir nereikia jos bijoti, o kūrybingai prisijaukinti.
„Žiemos pasaką“ „Žemuogiukų“ grupės vaikai pradėjo kurti grupėje. Pasipuošė žaliaskarę eglę ir grupės laiptinę. Vaikams tiek daug smagių akimirkų suteikė aktyvus judėjimas lauke. Žaisdami vaikai jautė ne tik emocinį, fizinį pasitenkinimą, bet ir gerino sveikatą.
Esant tinkamoms oro sąlygoms aktyviai lipdė sniego skulptūras, eksperimentavo su muilo burbulais, spalvotu vandeniu, darė miško gyvūnų pėdsakus. Kartu su vaikais išsikasėme labirintą, kuriame sukūrėme pasaką „Pagauk zuikučius“.
Grupėje vaikai žaidė įvairius didaktinius žaidimus apie žiemą. Interaktyvioje lentoje žaidė žaidimus „Metų laikai“. Eksperimentuodami ir tyrinėdami vaikai domisi gamtoje vykstančiais pokyčiais, jie smalsūs, nori patys atrasti, pastebėti, pažinti, išbandyti, o kur nepakartojami žiemos vaizdai ir netikėtumo potyris…
“Žemuogiukų” grupės auklėtoja
Virginija Sventkauskienė
PROJEKTAS “SKAIČIŲ MIESTAS”
Projekto tikslas – padėti vaikams geriau pažinti skaičius. Mokyti skaičiuoti kiekiniu ir kelintiniu būdu. Skaičių sieti su daiktų kiekiu; Iš įvairių antrinių žaliavų, priemonių kurti, konstruoti skaičius; Rengti ,,Skaičių dienelės”; Pažinti skaičius per žaidimus, eilėraščius, mįsles, dainelės, skaičiuotės; Gaminti priemonės, žaidimus su skaičiais; Surengti parodėlę ,,Linksmieji skaičiai”.
“Žemuogiukų” grupės ugdomųjų veiklų akimirkos